Підвищуємо якість підготовки фахівців з логістики – більше практики в навчанні

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

 

Стратегічним пріоритетом розвитку Національного авіаційного університету на найближчі 5 років є підвищення якості освіти. Саме тому викладачі кафедри логістики приділяють значну увагу розвитку практичних навичок і вмінь студентів, що навчаються за освітньо-професійною програмою «Логістика». Однією із ефективних форм цієї роботи є запрошення гостьових лекторів – представників логістичного бізнесу, які пропонують студентам реальні кейси від компаній.

Для студентів 3-го курсу прочитав лекцію з навчальної дисципліни «Правове забезпечення логістики» керуючий партнер компанії LogisticCenter Михайло Аркадійович Дубенський. Як колишній випускник НАУ, він добре розуміє потреби студентів. Основний акцент доповідачем було зроблено на практичному використанні міжнародних транспортних конвенцій та базисних умов поставки Інкотермс  при організації доставки експортно-імпортних товарів у глобальному вимірі. Михайло Аркадійович навів чимало прикладів, коли, здавалось би на перший погляд, маленькі ремарки чи застереження, написані дрібним шрифтом на бланках транспортних документів, відіграють ключову роль при вирішенні спорів в арбітражних судах.

З іншого боку, він звернув увагу на певні проблемні аспекти існуючого правового забезпечення, пов’язані з відставанням норм права від реальної практики бізнесу. Зокрема, Варшавська конвенція, прийнята в 1929 році, передбачає грошову компенсацію за втрачений вантаж у розмірі 20 дол./кг. Зрозуміло, що наразі вантажі, які переміщуються авіаційним транспортом, коштують значно дорожче. Звичайно, що чималий досвід роботи в сфері транспортно-експедиторського обслуговування та логістики, викликав чималий інтерес у студентів. Вони отримали не тільки нові знання, але й корисні поради для майбутньої професійної діяльності, а також рекомендації про можливості і ризики підприємств малого бізнесу  у глобальній боротьбі за клієнтів транспортно-логістичного сектору  економіки. Найбільш активному студенту гість вручив пам’ятний подарунок.


 

для студентів 4-го курсу прочитав лекцію з навчальної дисципліни «Митна логістика» один з кращих експертів логістичного ринку Володимир Васильович Коцюба.  Наразі він працює в одній з кращих логістичних компаній «Еколь Логістик Україна», яка динамічно розвивається і впроваджує новітні технології   «Логістика 4.0».  Будучи сучасним 3PL-оператором, компанія надає клієнтам комплекс логістичних послуг, серед яких важливе значення мають митні процедури. Коцюба В.В. привернув увагу студентів до нової ролі логістики, яка, з одного боку,  об’єднує процеси реалізації митних режимів, пов’язаних з фізичним переміщенням зовнішньоторговельних вантажів через митний кордон (митницю), а з іншого – забезпечує узгодженість дій та інтересів учасників зовнішньоторговельних операцій (експортерів, імпортерів, перевізників, логістичних операторів). Володимир Васильович навів чимало негативних прикладів, пов’язаних з недобросовісною поведінкою декларантів, заміною інвойсів на кордоні, зміною кодів згідно нової редакції «Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності», що значно ускладнює роботу логістичного оператора.

Він також акцентував увагу на тому, що зміна системи адміністрування митних платежів, орієнтована на спрощення оформлення митних процедур та регулювання діяльності, не дала очікуваного ефекту, оскільки зменшення кількості дозвільних документів із 180 до 40 призвело до зменшення кількості інститутів, що видавали ці дозволи, але не змінило вимоги до суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності. Особливий інтерес студентів викликали кейси, повязані із забезпеченням схоронності вантажів під митним контролем та відповідальності  учасників доставки вантажу до кінцевого пункту призначення. Звичайно, поговорили і про корупцію, і про ризики, і про необхідність наповнення державного бюджету. 

Від імені кафедри логістики хочу висловити щиру вдячність М.А.Дубенському та В.В.Коцюбі за  участь у підготовці нових поколінь професійних логістів, побажати компаніям «Logistic Center»  та «Еколь Логістик Україна» хороших клієнтів, інноваційного прориву та підвищення конкуренто стійкості, і залишатися нашими бізнес-партнерами ще багато років.